Skip to main content

Rahsia Sedekah

 
MEMBONGKAR
RAHSIA KEAJAIBAN BERSEDEKAH!

          

Assalammualaikum w.b.t untuk pelawat yang dihormati..
Dalam kehidupan seharian , kita seringkali dipertemukan dengan pelbagai dugaan, cabaran, dan cemuhan, kadangkala ada juga hinaan serta bala bencana yang menimpa. Tahukah Anda? Bersedekah itu boleh menghalang bencana dan bala... dan sedekah itu juga, berupaya memadamkan api neraka.
Terlebih dahulu, izinkan saya memperkenalkan diri. Nama saya Zahidan Abdul Aziz. Sebelum ini, saya telah menulis sebuah ebook yang berjudul "Rahsia Rezeki".
Kini, satu lagi ebook telah pun saya sipakan yang berjudul "Rahsia Sedekah".
Ebook ini membicarakan tentang kelebihan bersedekah serta bagaimana orang yang suka bersedekah, boleh menjadi kaya dan melimpah-ruah rezekinya. Ia turut memuatkan kisah tentang seorang manusia biasa yang merupakan orang Melayu terkaya di Malaysia, menyumbangkan lebih 400 Juta untuk pembangunan insan di sekelilingnya sebagai sedekah.
Sedekah bukan untuk kekayaan sahaja. Bersedekah mempunyai makna yang begitu luas, hinggakan tersenyum pun dianggap bersedekah, menolong orang yang di dalam kesusahan dianggap bersedekah, meringankan bebanan orang dianggap bersedekah, menanam pokok dengan niat agar buahnya dimakan oleh burung juga dianggap bersedekah. Ketahuilah apa lagi makna bersedekah yang sebenarKetahuilah apa lagi makna sedekah yang sebenar dan jadilah orang yang rajin bersedekah menerusi ebook ini. Ketahuilah selok-belok bersedekah, kerana tidak semua sedekah diterima Allah.

ISI KANDUNGAN EBOOK INI!

Ebook ini mengandungi 32 Bab dan berikut adalah senarai isi kandungan ebook ini.
PENDAHULUAN
BAB 1 : Pengertian Bersedekah
BAB 2 : Sedekah Wajib dan Sunat
BAB 3 : Luasnya Makna Bersedekah
BAB 4 : Bersedekah Adalah Dinding Dari Api Neraka
BAB 5 : Tujuh Golongan Manusia yang Dinaungi di Akhirat
BAB 6 : Istimewanya Orang Bersedekah
BAB 7 : Azab Bagi Peminta Sedekah
BAB 8 : Hamba Allah yang Paling Baik
BAB 9 : Bersedekah Menambah Rezeki dan Keberkatan
BAB 10 : Sedekah Tidak Mengurangi Harta
BAB 11: Pahala Orang Bersedekah Sampai Bila-Bila
BAB 12 : Sedekah Yang Tidak Diterima
BAB 13 : Satu Pintu di Syurga Bagi Orang Bersedekah
BAB 14 : Sedekah Yang Paling Afdhal
BAB 15 : Allah Menyusutkan Harta Riba’ dan Memberkati Sedekah
BAB 16 : Setiap Sedekah Akan Diganti
BAB17 : Sedekah Menghubungkan Silaturrahim
BAB 18 : Balasan Bagi Orang Munafik yang Mencela Orang Besedekah
BAB 19 : Bersedekahlah, Walaupun Dengan Sebiji Kurma
BAB 20 : Sedekah Orang Melayu Terkaya di Malaysia
BAB 21: Jangan Takut Miskin
BAB 22 : Sedekah Nabi Muhammad s.a.w dan Para Sahabat
BAB 23 : Kisah Orang Berhenti Mencuri Kerana Sedekah
BAB 24 : Sedekah Dapat Menghapuskan Kesalahan
BAB 25 : Sedekah Menyucikan Hati
BAB 26 : Sedekah Digandakan 700 kali ganda
BAB 27 : Bersedekah Menolak Bala
BAB 28 : Amalan yang Melebihi Pahala Bersedekah
BAB 29 : Ubat Penyakit Dengan Bersedekah
Bab 30 : Kehebatan Sedekah di Bulan Ramadhan
Bab 31: Balasan Bagi Orang yang Kedekut/Kikir
Bab 32: Orang Kaya Yang Banyak Berderma
PENUTUP DAN KESIMPULAN

BERAPA HARGA EBOOK INI?

Harga Ebook Ini hanyalah RM20 sahaja. Jika anda berminat untuk mendapatkan ebook ini, sila klik pada butang tempahan dibawah.

 
Yang Benar
Zahidan Abdul Aziz
Penulis
 
P/s:- Disini saya hanya menawarkan anda sebuah ebook yang mengandungi ilmu untuk anda baca dan amalkan. Hasil yang diperolehi setelah mengamalkan ilmu yang anda perolehi dari ebook ini adalah di luar kuasa saya kerana, rezeki itu adalah ketentuan Allah untuk setiap makhluk ciptaanNya. Jadi, tiada janji-janji manis yang anda akan kaya selepas membaca ebook saya ini. Walaubagaimana pun, yang berusaha pasti akan menerima hasilmya.
P/s:- Insyallah, sebanyak 10% dari hasil jualan ebook ini, akan disedekahkan kepada badan-badan kebajikan dan rumah-rumah anak yatim di Seluruh Malaysia. Jika anda ingin menambah ilmu dan sekaligus beramal, sila dapatkan ebook ini.

Popular posts from this blog

Maksud Sebenar Sekufu.

Soalan: Saya terkeliru dengan persolan sekufu dalam perkhawinan. Apakah maksud 'sekufu' yang sebenarnya seperti yang telah ditetapkan dalam Islam? Adakah ia bermaksud yang jika seorang berkedudukan rendah dari segi taraf hidup, pendidikan dan sebagainya tidak layak untuk bergandingan dengan seorang yang berkedudukan lebih tinggi dari segi nilaian kebendaan ( dunia )? Nurul Suhana, Kuantan Jawapan: Kufu dari sudut bahasa bermaksud sama atau setaraf. Dari sudut istilah pula kufu bermaksud satu aspek yang ketiadaannya akan mencacatkan kedua mempelai. Aspek kufu dalam mazhab syafei ada enam iaitu, Islam, meredeka, agama, keturunan, kerjaya dan sejahtera dari sebarang kecacatan. Sebahagian fuqahak mutaakhirin al Syafei mengambil kira usia juga termasuk ke dalam aspek kufu. Mereka menghukumkan seorang gadis remaja tidak sekufu dengan seorang lelaki tua. Menurut Imam Syafei perkahwinan mereka yang tidak sekufu tidaklah haram.Oleh sebab itu beliau sendiri tidak menolak perkah

Kemusnahan Tanah Suci Mekah Yang Dirahsiakan

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca. Hari ni nak sembang-sembang pasal perkembangan sejarah sikit sebanyak. Walaupun nampak macam lari sikitniche blog ni yang lebih kepada kesihatan dan bisnes tapi anyway sekali-sekala tak salahkan?!  Just nak sedarkan dari terlambat dan sebenarnya  niche  blog ni yang hakiki adalah KESEDARAN. Sebab mungkin ramai orang TAHU tapi sedikit sangat orang yang SEDAR. So, kerja saya adalah untuk sedarkan serami mungkin orang yang masih tidur. Siapa yang baru sahaja pulang dari umrah sekarang pasti membawa gambar-gambar kawasan Arab Saudi yang semakin maju, gilang gemilang dengan segala puncak menara di merata-rata ceruk Mekah dan Madinah. Sebanyak $ 26 billion telah dibelanjakan untuk tujuan ini. Tapi tahukah anda, apa yang berlaku di sebaliknya?! Dari apa yang kita boleh lihat struktur ikonik lama Masjidil Haram telah pun dimusnahkan untuk memberi laluan kepada rekaan model lebih kontemporari. Pemusnahan bangunan Masjidi

Wajah Cicit Keturunan Rasulullah SAW Telah Tersebar

Adakah anda ingat lagi apakah gelaran Rasulullah s.a.w untuk zaujahnya (isterinya), iaitu Saidatina Aisyah R.A Rasulullah s.a.w pernah menggelar Saidatina Aisyah R.A dengan gelaran Al-Humaira yang bermaksud putih kemerah-merahan. Ap Rasanya ramai yang akan tertanya-tanya siapakah gerangan pemilik pipi yang putih kemerah-merahan ini. Sebenarnya beliau adalah cicit Rasulullah, iaitu anak ulamak besar Madinah Al-Munawwarah, Sayyid Yusuf Halim anak Syeikh Jameel Halim Al-Husaini. Keturunan Rasulullah s.a.w melalui Sayyidina Husain. K7L : Jangan ada yang taksub pulak sudah..   SUMBER Popular Post: Mengapa Yahudi Cerdik? Roboh Masjid Punca Allah Hantar Taufan Haiyan? Surat Dari Wanita Kristian Kepada Wanita Islam