Pertubuhan Kebajikan & Pendidikan Ad Dawwamah PPM-001-08-27102014

Maahad Tahfiz Sains Ad Dawwamah

Nuffnang

UPSR Bocor: Cucu Muhyidin Menangis Sedih

"Saya nasihatkan anak-anak jangan bimbang dan kita memahami apa yang mereka rasa dan saya sendiri pun merasa kecewa apatah lagi cucu sulung saya yang bernama Suraya turut mengambil UPSR," kata Muhyiddin.

Menurutnya cucunya itu juga menangis dan sebagai datuk, beliau turut menasihatkan cucunya itu agar bersabar dan bertenang.

"Saya sendiri rasa kecewa. Cucu saya yang sulung pun ambil UPSR, namanya Suraya dia menangis, tanya tok ayah kenapa jadi begini...jadi tok ayahnya kena tenteramkan," katanya 

Sehubungan itu, Muhyiddin menasihatkan ibu bapa dan pelajar yang mengambil UPSR supaya tidak terlalu kecewa dengan insiden itu, malahan ibu bapa perlu memberi semangat kepada anak-anak supaya tidak tertekan dengan apa yang berlaku.

"Ayah dia (Suraya), anak saya pula kata...tak apalah. Semalam saya tanya khabar dia (Suraya) dan dia katanya dalam keadaan baik.

"Anak-anak yang berusia 12 tahun memang begitu. Kalau dah besar mereka pandai uruskan sendiri," katanya.

Sambil menyifatkan kejadian itu kerana perbuatan pihak tidak bertanggungjawab, beliau berjanji akan mengenakan hukuman sewajarnya terhadap pihak terbabit.

"Sekolah sudah atur kursus, bermalam di sekolah dan sebagainya, sekali bila duduki peperiksaan kata bocor pula.

"Tapi ini (perbuatan) orang tak bertanggungjawab, sebab itu saya tak pandang ringan, kita kena ambil tindakan dari segi undang-undang," katanya.

0 comments: